Mindenki tűz ki célokat, legyenek azok mérhető célok, mint egy projekt befejezése, személyes törekvések, mint a világutazás, vagy akár munkahelyi célok. Sajnos egy cél kitűzése nem elég ahhoz, hogy túllépj a határon. Ez az oka annak, hogy az emberek mindössze nyolc százaléka éri el a céljait.
Szóval, hogyan csinálják a nagyérdeműk?
Mérhető célokat tűzve ki, nyomon követve azokat, és minden nap haladva e célok felé.
Segítségül összeállítottam egy egyszerű útmutatót a célok méréséhez. Mutatok egy SMART keretrendszert, amellyel mérhető célokat hozhatsz létre, és hogyan követheted nyomon a céljaid előrehaladását.
A cél egyszerű mérése érdekében a SMART célmeghatározással kell kezdenie. A SMART a Specific, Measurable, Achievable, Relevant és Time-Bound rövidítése, azaz specifikus, mérhető, elérhető, releváns és időhöz kötött. Segítenek egyértelmű szándékok megfogalmazásában, így továbbra is a hosszú távú célokat kitűző úton haladhatsz.
Amikor mérhető célokat írsz össze, át kell venned a mozaikszóban szereplő összes kifejezést, hogy megbizonyosodj arról, hogy reális és elérhető.
Segít olyan konkrét és kihívást jelentő célokat kitűzni, amelyek kiküszöbölik a bizonytalanságot és a találgatásokat. Egyértelmű határidővel is rendelkezel, hogy tudd, hogy meddig kell teljesítened.
Íme, mit jelent a SMART:
A céljaidnak konkrétaknak kell lenniük. Konkrétság nélkül a célodat sokkal nehezebb lesz teljesíteni és betartani.
Konkrét eredménynek is kell lennie. Eredmény nélkül nehéz lesz összpontosítani, és a céljaid mellett a feladatnál maradni.
Két kutató, Edwin Locke és Gary Latham azt találta, hogy amikor az emberek konkrét, mégis kihívást jelentő célokat tűznek ki, az esetek 90 százalékában a teljesítmény növekedéséhez vezetett.
Íme egy példa egy konkrét célra: Növelni az eladásokat 10%-kal 90 nap alatt.
Ezeket a célokat mérni is tudni kell.
Egy kulcsfontosságú mutató vizsgálata és a célok számszerűsítése segít nyomon követni az előrehaladást. Azt a pontot is azonosítja, amelynél elvégezted a feladatot.
A mérhető sokféle dolgot jelenthet, de általánosságban elmondható, hogy objektíven szeretnéd mérni a sikert egy céllal.
Legyen szó analitikai adatokról, teljesítménymérőkről vagy közvetlen bevételről, biztosítsd, hogy a célod számszerűsíthető legyen.
Tekintettel a rendelkezésére álló időre és erőforrásokra, reálisan megvalósítható az általad kitűzött általános cél?
Például, ha az a célod, hogy a céged Facebook-követői számát 10 000-ről 20 000-re növeld, az egy hónapos korlát megszabása megnehezíti a cél elérését. Hat hónapos időkerettel azonban a cél sokkal reálisabbá válik.
Azt is meg kell vizsgálnod, hogy vannak-e olyan munkatársaid, akik képesek időt fordítani a közösségi média kezelésére. Ha nem, ez korlátozó tényező lehet, amely kevésbé teszi elérhetővé a célt.
Miért akarod elérni ezt a célt? Fontos neked vagy a vállalatodnak?
Miután azonosítottad a kulcsfontosságú előnyt, add hozzá a célhoz, hogy segítsen a csapat tagjainak megérteni a cél fontosságát és azt, hogy az hogyan járul hozzá a nagyobb összképhez.
A mérhető céloknak tartalmazniuk kell egy határidőt, hogy megértsük, mikor és hogyan kell előrehaladni a dolgoknak. Határidő nélkül a cél rossz időgazdálkodástól szenvedhet, és soha nem valósulhat meg.
Az időkeret a sürgősség érzését is keltheti. Egészséges feszültségként működik, amely cselekvésre késztet téged és a csapatodat.
Most, hogy tudjuk, mi az SMART cél, itt az ideje, hogy segítsünk neked a mérhető céljaidnak és célkitűzéseidnek a meghatározásában.
Egy konkrét célnak meg kell határoznia:
Íme egy rossz példa:
Szeretnék egy jobb állást.
Ez a példa rossz, mert nem elég konkrét. Persze ez specifikus a munkádra, de nem magyarázza meg, hogy szeretnél-e előléptetést, fizetésemelést, pályamódosítást stb.
Mi a helyzet a jelenlegi munkáddal, szeretnél fejlődni? Céget szeretnél váltani, vagy inkább a munka és a magánélet egyensúlyára törekszel?
Alakítsuk át ezt egy jó példává.
Új állást szeretnék találni egy Fortune 500-as cégnél, amely javítja a jelenlegi fizetésemet, valamint a munka és a magánélet közötti egyensúlyt.
Ha nem vagy biztos abban, hogy mi legyen a konkrét eredmény, gondolattérképeksegítségével átgondolhatod az összes lehetséges lehetőséget.
A céloknak olyan módon kell mérhetőknek lenniük, hogy kézzelfogható, konkrét bizonyítékokat tudjunk bemutatni. Képesnek kell lenned arra, hogy meghatározd, hogy mit fogsz tapasztalni, amikor eléred ezt a célt.
Ideális esetben mérőszámot vagy mennyiséget kell választanod, mivel a célok számszerűsítése megkönnyíti a nyomon követést.
Íme egy rossz példa:
Javítani fogom a munkám minőségét.
Íme egy jó példa:
Kétszeresére növelem a havonta végrehajtott projektek számát.
Ez a cél könnyen mérhető. Ha ebben a hónapban 2-vel több projektet fejeztél be, mint a múlt hónapban, akkor hivatalosan javítottad munkád minőségét és termelékenységét.
Ha nehézségeid vannak a célok mérésével, használhatsz egy célkövető alkalmazást. Nagyszerű módja annak, hogy mérje előrehaladását, különösen, ha időalapúak.
Íme öt módszer, amellyel mérheted a cél felé haladását:
Amikor arról van szó, hogy el tudod-e érni a mérhető céljaidat, ragaszkodj a Pareto elvhez. Ez a híres 80/20 szabály .
Nem biztos, hogy a legjobb taktika, ha minden energiádat a puzzle egyes darabjaira fordítod. Válassz olyan dolgokat, amelyek a legtöbb eredményt adják. Ezután dolgozz a következő célon vagy célon, miután teljesítetted az elsőket.
Íme egy rossz példa:
A munka és a magánélet egyensúlyának javítása érdekében csökkentem a munkával töltött időt.
Lehetséges, hogy ez lehetséges, de mivel nem határozta meg, hogy munkája mely részeire fog kevesebb időt fordítani, előfordulhat, hogy ez végül nem valósítható meg.
Íme egy jó példa:
A munka és a magánélet egyensúlyának javítása érdekében a projektek egy részét más csapattagokra ruházom át.
Ha tudod, hogy a csapatban vannak olyan tagok, akik hajlandóak segíteni, akkor ez minden bizonnyal elérhető, és több időt nyerhetsz otthon.
Mindig fontos megvizsgálni a célodat, hogy megbizonyosodjon arról, hogy az releváns és reális ahhoz, amit az életében vagy vállalkozásában csinálsz.
Íme egy rossz példa:
Szeretném, ha előléptetnének, mert nagyobb felelősségre van szükségem.
Ebben az esetben nem valószínű, hogy előléptetésben részesülsz, ha a céljaid mögött meghúzódó cél és ok nem erős.
Íme egy jó példa:
Szeretném, ha előléptetnének, mert élvezem a digitális marketinget. Jelenleg X, Y és Z digitális marketing gyakorlatban vagyok kiváló, és úgy gondolom, hogy egy előléptetéssel tovább tudom növelni az üzletet X, Y és Z révén.
A miért segít túllendülni olyan pillanatokban, amikor csak be akarod dobni a törülközőt, és több motivációt ad a céljaidhoz.
A határidő segít a csapatodnak mikrocélokat és mérföldköveket kitűzni a mérhető célok felé. Így megtervezheted a munkaterhelést a napokra, hetekre és hónapokra, így biztosíthatod, hogy csapatod ne versenyezzen az idővel.
Kezdjük egy rossz példával:
Digitális jelenlétünk bővítése érdekében bővítem marketing csapatunkat.
Ez jó ötlet, de mikor fog mindez megtörténni?
Ehelyett alakítsuk ezt egy nagyszerű példává:
A következő hónapban XX%-kal növelem a marketingbevételt. Aztán három hónapon belül kibővítem a digitális csapatot, felveszek két új alkalmazottat, és bővítem.
Ha mérhető célokat szeretnél létrehozni, legyél SMART ebben. Kezdjed egy konkrét eredmény szem előtt tartásával; győződj meg arról, hogy mérhető, elérhető, releváns és időszerű a meglévő ütemtervedhez képest.
Míg az emberek 92 százaléka nem éri el céljait, te kivétel lehetsz. Érd el céljaid azáltal, hogy csapatoddal együtt tűzöl ki célokat, és fedezd fel, hogy milyen sikeres lehetsz.
Forrás: lifehack.org
A cél egyszerű mérése érdekében a SMART célmeghatározással kell kezdenie. A SMART a Specific, Measurable, Achievable, Relevant és Time-Bound rövidítése, azaz specifikus, mérhető, elérhető, releváns és időhöz kötött. Segítenek egyértelmű szándékok megfogalmazásában, így továbbra is a hosszú távú célokat kitűző úton haladhatsz.
A SMART keretrendszer segít olyan konkrét és kihívást jelentő célokat kitűzni, amelyek kiküszöbölik a bizonytalanságot és a találgatásokat. Egyértelmű határidővel is rendelkezel, hogy tudd, hogy meddig kell teljesítened.
A Specifikus SMART cél lehetővé teszi, hogy konkrét célokat tűzzön ki. A céljaidnak konkrétaknak kell lenniük. Eredmény nélkül nehéz lesz összpontosítani, és a céljaid mellett a feladatnál maradni. Két kutató, Edwin Locke és Gary Latham azt találta, hogy amikor az emberek konkrét, mégis kihívást jelentő célokat tűznek ki, az esetek 90 százalékában a teljesítmény növekedéséhez vezetett.